Alexela, kas gatavojas debijai biržā, pērn palielinājusi savu klientu loku līdz 150 000 cilvēku
3. Июль 2023
Pašmāju enerģētikas koncerns Alexela pērn palielinājis savu tirgus daļu visās darbības jomās. Vairāk nekā 150 000 privāto klientu un vairāk nekā 15 000 biznesa klientu uzticējuši Alexela savu ikmēneša enerģijas patēriņu, apgrozījums pieauga līdz 620 miljoniem eiro. Visvairāk audzis Alexela elektrības klientu skaits, un pirmo reizi uzņēmuma vēsturē ir vairāk nekā Alexela pastāvīgo klientu, kas uzpilda automašīnu degvielu.
2022. gadā uzņēmuma fokuss bija uz ekoloģiski ilgtspējīgu risinājumu izstrādi, organizatoriskās struktūras organizēšanu, kopienas programmu un klientu apmierinātību, kā arī nemierīgās vides radīto aktivitāšu reorganizāciju.
Kā norāda Alexela valdes priekšsēdētājs Marti Hääle, gada atslēgas vārds bija enerģētikas krīze, tāpēc jau laikus ieguldījām enerģētikas izmaiņu attīstībā gan privāto, gan biznesa klientu virzienā. "Gads prasīja izcilu pielāgošanās spēju, lai turpinātu īstenot ilgtermiņa stratēģijas," atzīmēja Hēls. "Krīze ir organiski atbalstījusi ilgtspējīgu zaļo tendenču attīstību, mēs enerģiski virzījāmies uz priekšu ar atjaunojamās elektroenerģijas risinājumu nodrošināšanu, kā arī ar enerģijas uzkrāšanu, e-mobilitāti un ilgtspējīgām alternatīvām fosilajam kurināmajam," viņš piebilda. "Vienlaikus meklējām iespējas piedāvāt klientiem labākus un stabilākus risinājumus, jo enerģētikas krīze skāra gan privātpersonas, gan uzņēmumus."
Energokompānijas AS Alexela pārdošanas ieņēmumi 2022.gadā bija 620 miljoni eiro. Izņēmuma kārtā mainīgās cenas izraisīja apgrozāmo līdzekļu nepieciešamības palielināšanos un finanšu izmaksu pieaugumu, kā arī energoportfeļa pārvaldīšanas riskus. Alexela tīrā peļņa pērn bija 14,6 miljoni eiro. Peļņas pieaugumu sekmējušas pozitīvas norises visās darbības jomās, visvairāk elektroenerģijas klientu skaitu palielinājusi Alexela. Tā fons daļēji ir nacionālais universālais pakalpojums, kuram Alexela piedāvājusi patērētājam izdevīgākas alternatīvas.
"Tirgus ir satraukts, un vispārējais cenu pieaugums ir pārsniedzis patērētāju tolerances robežu," sacīja energokompānijas valdes priekšsēdētājs Marti Hēls. «Mūsu kā enerģētikas grupas uzdevums ir nodrošināt vitāli svarīgus pakalpojumus par pieņemamām cenām privātajiem patērētājiem un konkurētspējīgām cenām biznesa klientiem. Tajā pašā laikā mēs virzāmies uz priekšu ar enerģētikas revolūciju un zaļajām inovācijām, taču mēs to darām līdzsvarotā un saprātīgā tempā," sacīja Hēls. "To, ka klienti novērtē mūsu zaļo domāšanas veidu, raksturo labi aizsāktā kopienas programma, kuras laikā Igaunijas mežos ir iestādīts gandrīz miljons koku."
Šogad Alexela turpina investēt atkritumu aprites ekonomikā, atjaunojamās enerģijas ražošanā un uzglabāšanā, cenšas elastīgi reaģēt uz tirgus izmaiņām un tādējādi turpina palielināt savu tirgus daļu dažādos enerģētikas segmentos Igaunijā, Somijā un Latvijā.